A pain in the .. neck

0kommentarer

Idag har jag varit busig och igång tycker mamma. Vaknade halv nio efter att somnat först vid två. Mamma var trött! Frukost och sen var det fart på mig. Mina större bus idag är väl att plocka ner kulorna från granen, kasta omkring den färdigsorterade tvätten, rymma från mamma när hon ska fånga in mig för blöjbyte, "sträcka händerna i taket och bli slapp i kroppen"- tricket (det gör jag när jag inte vill upp, t e x för att bli buren till skötbordet).

När mamma bostade tänderna på mig idag hittade hon min nya tand. Den e lite längre bak i munnen så den syns inte så lätt.

Efter lunch åkte vi till Aja - fast jag sov - och sen till IKEA. Där vaknade jag när mamma tog mig ur bilen. Aja försökte busa med mig men det dröjde ända till tygavdelningen innan jag gav med mig och busade tillbaka. Innan dess satt jag och fnissade bakom nappen. Sen busade vi. Vi skrämdes och jag ropade på henne och på mommo (men hon var ju inte där). Efter det åkte vi til Bergvik. Lite trist, mycket folk men jag höll mig pigg med hjälp av kex. Träffade många kändisar: Ella och hennes pappa, Thorén-familjen och mammas jobbarkompis. Så Jag kände minst TRE!!

I bilen hem somnade jag igen. Sov t o m när jag blev buren in i min säng. När jag vaknade var pappa hemma och Lovisa och Hannes. Då blev jag pigg och det var bus direkt.

Jag satt med och åt med alla på kvällen. Fast jag ville bara ha bubbeldricka. Sen blev det sängen.

Kommentera

Publiceras ej