Åka-hem-dag

1kommentarer

Idag vaknade jag tidigt, ifall det var för att vi skulle hem eller för att blöjan var överfull vet jag inte. Frukost var gott. Sen började vi plocka ihop lite av varje. Mamma klädde av granen och pappa packade ihop grenarna i en kartong. Jag plockade upp kulorna igen ur kartongerna. Sen tog mamma bort duken på matbordet, då kunde jag väl ta bort den vid soffan, eller?! Visst ja, det var saker där som skulle flyttas först. Så gick vi upp och plockade. Mamma rev ur alla sängkläder ur deras säng och jag hoppade runt på madrassen. När nya lakanet skulle på var jag också på. Då fick jag åka lakan, dvs mamma och pappa kastade upp mig inuti lakanet och sen gungade de mig som i hängmattan - mysigt! När de la alla täcken på plats passade jag på att sätta igång tvättmaskinen ... nähä, vi skulle inte tvätta här. Mamma fick stänga av allt igen. Då tog jag örngotten och gick in med till tvättmaskinen, öppnade luckan och la in dem där ... men satte inte på maskinen.

När det var tid för lunch hjälpte jag pappa lite i lådorna och lyckades få alla gafflar att trilla i golvet, ooops!! Sen fick jag omelette och äpple. Just när jag åt äpple och pappa gick upp för att byta kläder då kom Alvin, Anna och Tomas!! Malva sov i gröna bussen. Jag fick en jättefin blå ko av Alvin!! TACK! Det var kul att leka med Alvin. Han kollade mina saker och vi körde med bilarna. Sen gick vi upp allihop och tittade på mitt rum. Vi sa hejdå och vinkade massor för nu ses vi inte förrän efter 1 april. De ska köra buss ner till jättesandlådan i Afrika!! Lyllostar! Anna sa de skulle sandsurfa!!

Vi kom iväg klockan två. Då var jag så trött att jag somnade genast. Vaknade i Ljungby och snackade, åt kex och kollade lastbilar. I Värnamo stannade vi och hälsade på hos mammas kusin. Jag fick leka med en hel korg lego! Så fick sitta i en supercool barnstol från 70-talet!! Jag lyckades öppna ytterdörren också när ingen såg. Mamma var helt förskräckt för jag var borta ... men då var jag på toa. Jag kunde ju öppna den dörren också!!

Nu sover jag med Nalle i bilen och jag har hört att vi har nog tre timmar kvar innan jag e i min säng!

1 kommentarer

Aja

29 Dec 2008 10:05

Välkommen him!

Kommentera

Publiceras ej