Buu!

0kommentarer

Frukost med pappa. Lite lek innan det var dags för stora rundan. Vi började på pappas jobb. Jag hjälpte pappa att städa efter deras julfest. Jag hämtade en burk som han inte såg under bordet, torkade av golvet med mina byxor, torkade av bord med våt trasa och sorterade i återvinningen. Jag hade inte tid att äta banan ens. Sen begav vi oss till stan. Köpte vantar till mig på Åhlens. Brunch på Plaza. Jag åt nog ingenting! Mamma hade gjort en tallrik med sånt jag gillar typ lax, omelette, majs och potatis men jag bara härjade. "Maa, maa" sa jag men ville inget ha. Smakade lite blåbärsefterrätt och ett kex. Kastade nappen långt flera gånger. Mamma fick t o m krypa under ett bord och hämta den en gång. Tur att det inte satt någon vid det bordet. Efter lunch sov jag men inte länge. Vaknade på HM när vi stod och väntade på pappa. Plötsligt kom en mamma och en liten tjej fram. Tjejen ville ge mig sin ballong!! Så snällt! Jag blev jätteglad och hon klappade mig fint på handen. Så kom pappa och vi åkte vidare till mattaffären och mataffären. På MAXI kollade vi mycket på leksaker. Jag ville ha mycket. Vi avslutade på IKEA. Där blev jag jätteledsen när pappa lurade mig. Han gav mig en fotboll och sen fick jag inte ta med den hem! Vi hann inte med korv idag för de skulle stänga så kvällsmaten fick bli hemma. Jag ville inte ha fiskbullar (bra tyckte mamma, hon vill inte ha en fiskbullestinkande son). Så det blev gröt och de e ju gott. Sen tossade jag ganska mycket. Lekte ganska länge med amammas tekopp och tesked. Så var det läggdags. Efter vällingen låg jag länge i sängen och snackade med mina gosisar. Plötsligt hör jag pappa är på väg in ... jag laddar ... med lejonet på handen ... jag sträcker fram den lagom när pappa ser alla gosisarna på golvet och säger  ... Buu!

Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej