Crazy baby

0kommentarer

Sov hos mamma till nio. Sen var det frukost. Gröt va gott idag. Lekte. Lovisa vaknade så vi lekte. Pappa och Hannes kom hem till lunch. Åt korv, igen. Pappa och jag tog en promenad i slasket. Jag var med ett tag, men sen la jag mig ner. Skönt att sova ute, jag vaknade ute på altanen och blev inlyft av Lovisa.

Pappa meckade med bokhyllan, men det verkade inte gå så bra . Han sa en masa aahh. Plötsligt dök mamma och Hannes upp. De hade med sig en massa kassar, undrar just om det var någon julklapp till mig?

Jordgubbsfluff är gott och plötsligt blev matstolen en frisörstol. Mamma klippte och klippte. Till slut satt en massa hår på min tröja. Jag undrar om det finns något kvar på huvudet? Mamma var tvungen att ta av mig alla kläderna. När hon hämtade nya rymde jag in i köket och tog av mig blöjan på egen hand. Jag svingade blöjan runt och var riktig Crazy Baby! Det tyckte mamma och pappa var et kul bus.


Pappa for iväg och jag passde på att göra en massa bus. Toaletten är jättekulig, speciellt toalettstolen. Där e ju som en lite sjö nere och jag kan plaska runt med händerna. Mamma blir lika arg varje gång  Jag hittade mina majskex i hallen och snyltade ett. Sen fick jag syn på våra pepparkakor och skulle absolut ha en. Fick en ministjärna - mums, va gott!! Ma, ma ...  Till slut var jag så uppe varv och trött så jag fick softa lite i sängen med en bok, det var skönt. 

Mamma bjöd på Lovisas pannkakor med banan mums! Mer lek och lite bus. Mamma tyckte att tjag var en "rälig onge", men hon var nog bara trött. Jag var nog också trött, men ville inte somna efter vällingen. Eller för att vara ärlig ville jag bara att mamma skulle ligga bredvid mig så att jag jag fick visa att jag är en "go onge". Godnatt allihop, imorgon ska jag träffa mina kompisar från föräldragruppn, det ska bli spännande.  

Kommentera

Publiceras ej