Creme de la creme

1kommentarer

Idag sov jag till nio. Sen blev det frukost och lek och stoj. Mamma hade klätt mig så snyggt i nya manchesterbyxor, grönrutig skjorta och planen var en brun V-ringad lammullströja ovanpå. Fast jag hann med att förstöra denna outfit innan vi skulle iväg. Det var när mamma var uppe och klädde på sig och pappa var i köket och tömde diskmaskinen. Jag var ensam i vardagsrummet och kollade bordet om det fanns något av intresse ... å se där ... en grön burk! Den ville jag undersöka. Så jag pillade lite på locket och poofff så fick jag av det ... hm, lite vit gegga ... var tvungen att känna lite ... mjukt och mysigt ... kände lite till ... oj, det blev lite kladdigt och mycket,  jag torkade av lite på skjortan ... hihi, grävde lite till i geggan ... ojoj, så kom pappa!! "Edviiin!" Han lät lite som gubben i TV som istället skrek "Emiiil!". Jag åkte in på toa och skjortan tog han av. Det var svårt att bli av med den halkiga krämen. Mamma kom i trappan och fick se att hennes handkräm numera var halvfull bara. Skjortan fick hon lägga i blöt!!


Efter klädbyte åkte vi till loppis. Jag snackade hela vägen i bilen. Vi hittade inget kul att köpa så vi fortsatte in i Simrishamn. Där hoppade mamma in i några affärer och jag och pappa gled omkring lite utanför. Slutligen stannade vi på bufféstället där jag och mamma var och åt med farmor i höstas. Mums, lika goda pastaskruvar idag också. Osh och vatten fick jag också. På slutet, just när pappa var på chokladen så ville jag inte va kvar längre. Mamma trollade fram en napp och jag var nöjd en stund till. I bilen bytte vi blöja i bakluckan - hih, tossiga föräldrar jag har! Sen somnade jag och vaknade när mamma försökte trassla ut mig ur bilstolen. Vi låg lite däruppe men jag ville inte sova mera utan kastade saker och snackade och gnällde. Där nere tände pappa eld i spisen och jag vet jag inte får vara där så jag tog en chokladkartong bakom ryggen på pappa. Lyckades få av locket och ooops, där åkte första lagret ut på golvet. Sen var eftermiddagen ganska jobbig. Jag hittade mest saker som jag inte fick leka med och när mamma och pappa sa "NEJ!!" började jag gnälla, ja, sådär protestskrika som går över i gnäll. Fast de e stenhårda de ger inte med sig. Jag tror de fintar min uppmärksamhet in på annat!??

Imorgon e det tid att åka hem. Lite trist för det e mysigt här och jag har massor av leksaker. Fast det ska bli skoj att komma hem också. Jag har bl a en stor julklapp som vi inte packat ur kartongen än, vi ska göra det hemma. Det e i alla fall ett kök. Ockå kommer Noel, Ella och Malva till mig på tisdag och då måste jag ju va hemma!!

Efter mellis och gröt badade jag och sen var det dags för vällingen och sängen - gott båda två!!

1 kommentarer

Aja

28 Dec 2008 17:10

Jag tycker det var smart, Edvin! Du gjorde ju som man ska-kleta in händer o så! Varför skulle mamma förresten ha den burken just där!!!???

Kommentera

Publiceras ej