En lugn dag hemma

0kommentarer

Go yoghurt med sylt och müsli till frukost. Sen tossade jag runt i mina byxor som jag aldrig använt. Det e några coola märkesbyxor som mamma köpt för länge sen. De e rutiga i grönt och grönt och är lite som en stickad tröja!? De måste nog ses! De var gosiga ialla fall. Leker mycket med gå-vagnen numera. Det e kul att köra runt med olika saker i vagnen. Idag har jag kört runt snögubben och Nalle. Fast ibland blir jag arg t e x när jag fastnar med hjulen eller inte kan komma runt saker. Då låter jag lite åt gnäll-hållet och då hjälper mamma mig.

Jag fick pasta och falukorv till lunch - smarrigt. Sen var det sommar till efterrätt: jordgubbskräm. Efter lunch var jag sååå trött. Mamma tog på mig kläder och satte mig i vagnen. Jag var så sömnig att jag inte protesterade alls när hon fällde ner mig och jag sov innan järnvägen.

Efter en god sömn ute i vagnen ingossad i påsen och Laban-filt så kom jag in och var pigg på nya äventyr. Jag fick min julklapp som var en .... just det Aja, rätt gissat ... en studsBOLL. Den e superkul för den studsar riktigt högt. Jag blir av med den då. Sen e den busig för den rullar in under soffan och byrån. Då hämtar jag mamma och pekar var den är. Fast nu hittar vi inte den alls. Den e fin också: halva e lila och halva genomskinlig med en groda inuti. Vi måste leta efter den imorgon.

Var lite trött på eftermiddagen igen så efter mannagrynsgröten ville jag slappa i sängen med N&N (Napp & Nalle). Lyssnade på min julskiva och ibland var jag tvungen att stå upp och digga lite. Man blir så glad av musiken.

När pappa kom hem skulle jag äta kvällsmat. Mamma gjorde varm macka men jag ville bara ha osten. Så jag fick kex och philadelphiaost istället och yoghurt och äppeljuice. Det dröjde inte länge förrän jag fick gå och lägga mig. Det var ganska skönt men jag var tvungen att protestera med att kasta Nallar, kudde och nappar. Men sen somnade jag!

Kommentera

Publiceras ej