Förkyld?!

0kommentarer

Inatt har jag sovit hos mamma och pappa och varit sådär orolig och däbbt i näsan. Mamma tog tempen imorse, jag tycker det är lite obehagligt, 38,1 stannade den på. Jag åt yoghurt som vanligt och har tossat mig som vanligt. Kanske lägre toleransnivå. Sov en sväng på förmiddagen och sen fick jag mos och korv, det var gott. Fruktpurén som mamma gjorde dissade jag totalt. Berättade varför jag inte ville ha den men hon förstod inte. Pratade med "momo" i telefon. Sen har jag lekt lite hit och dit: kört vagnen, parkerat bilar i garaget, sjungit i micken, dansat, fått dagens paket ... det var bra.

Gick en sväng till centrum. Det är sååå mycket snö och fint ute. Var in i en affär där mamma provade kappa. Tanten i affären lekte med mig. Hemma igen åt jag macka .. ja, eller mest "osh" och två skedar puré. Förklarade igen varför jag inte ville ha den men mamma skrattade bara åt mig.

Nu ska pappa komma hem för mamma ska på julfest först och sen pappa och då kommer farmor och farfar.

Kommentera

Publiceras ej