Har varit ute och gått i snön ...

0kommentarer

Det började snöa riktigt mycket när jag sov i eftermiddags. När jag vaknade tyckte mamma vi skulle gå ut en sväng. Hon packade på  mig alla kläder och det var sådär kul men när hon kom med vantarna ville jag inte mer. Jag gillar inte vantar, man kan ju inte ta i saker! Så gick vi ut. Jag ville inte gå. Men om mamma höll mig i handen så OK. På altanen skulle mamma sätta upp gröna långa saker så jag satte mig ner och var mest sur. Hon visade mig att det blev fint med "pa" * och allt men jag surade. Jag hittade tvättklämmorna från isomras men inte ens de var kul att leka med ... jag kunde ju inte sitta och pilla sånt kul med dem på grund av VANTARNA!! Jag ställde mig och knackade på rutan för kanske Hannes kunde hjälpa mig från vantarna ...

.. så här sur var jag!

Äntligen skulle vi gå in, men då promenerade jag ut på gatan och vips va kul de va!! Mamma pratade med grannen och jag gick hela gatan ner. Mamma fick springa ikapp mig. Så där gick vi fram och tillbaka tills mamma tyckte det var dags för mellis. Gissa om jag ville in då - No Way!! Vilka protesttjut jag satte igång.

På kvällen hjälpte jag till att städa, kolla här:


På kvällen hade jag svårt att somna. Har ni varit med om att man e trött men kan inte somna?!? Då brukar jag kasta nppen  och t o m  Nalle överbord, när mamma och pappa hör dunsarna och mitt gnäll så kommer nån av dem. Då e det lite kul och så får jag lite klapp på kinden .. och sen gör jag likadant igen! Till slut somnade jag men vaknade till några timmar senare ... kunde inte hitta nappen - panik/gråt ... så greppade jag efter det näst bästa: Nalle, och han låg inte hos mig. Tur att mamma kom och både hittade nappen och la Nalle till rätta hos mig. Goss! Kom Nalle ... och så kröp vi mysigt ihop och sov vidare.
* pa = lampa

Kommentera

Publiceras ej