Hemmadag

0kommentarer

Vaknade tidigt. Kom in till mamma och pappa och låg fint och mös ett tag. Kravlade mig sen ner och stapplade iväg med Nalle i handen. Jag tyckte det var lite mörkt så jag tände inne hos mamma och pappa. Det var inte populärt. Mamma lät inte kry så jag och pappa lät henne sova lite till. Vi gick upp och åt frukost och lekte. Gosade med mamma lite när hon vaknade men hon har nog fått mitt snor. Jag sov i en timme före lunch. Jag fick fisk idag, ganska gott men så upptäckte jag en ärta i maten så då spottade jag ut allt. Tramsade mig med bananfluffen; drack en klunk och ... ahhh, drack en klunk och ... ahh. Det blev inte mycket drucket. Sen tog jag tag själv och skulle dricka men glömde svälja så det rann fluff i tjocka lager på haklappen.

På eftermiddagen har jag mest varit klåfingrig och varit i vägen när pappa skulle fixa. När mattan skulle på plats var jag på mattan först. Det blev svårt för mamma och pappa att lyfta och dra den rätt då. Den e jättemysig att leka på. Mamma satte upp gardiner och då var jag framme och drog i dem. Både mamma och pappa sa till med stränga blicken och det var jättekul!! Så jag stack dit och drog lite då och då. Till slut sa de inget och då var det inte kul längre. Sen satte pappa upp en hylla i köket och stod på träpallen. Den glömde han vid diskbänken sen och själv var han i vardagsrummet. Vad gör en Edvin då? Jodå, jag klättrade upp på pallen och fick tillgång till flera saker på diskbänken som jag inte brukar nå. Bäst var att det låg ett kexpaket där. De blev mina. Satt fint på pallen med alla kexen i händerna och mumsade när mamma och pappa kom på mig.

Före vällingen duschade jag och tvättade alla djuren. Sen sprang jag runt och mös i min lila gossiga badrock.

Det var gott med välling men jag hade lite spring i benen så jag rymde ut i köket med flaskan i handen. Mamma fick följa med mig tillbaka till rummet där pappa satt och väntade. Somnade sen ganska omgående dvs efter ca tre-fyra napp- och Nallekast.

Kommentera

Publiceras ej