Julklappar

0kommentarer

Efter frukost och lite lek har jag och mamma varit och köpt julklappar. Vi spanade på olika alternativ till pappa. Sen var vi bland massor av leksaker och jag såg att mamma hade något i vagnen. Jag åt yoghurtburk och tittade på en lekbil som blinkade inne på Bergvik. Sen shoppade vi vidare. På Lindex hittade mamma någon body som jag inte hade. Jag hittade en lila tröja som jag la i vagnen. Mamma upptäckte den först senare, det var en tjejtröja sa hon ... e de skillnad??! På ett ställe när mamma letade strumpor till mig fick jag tag i en massa linnen som hängde och vips så rasade alla, inklusive ställningen, i golvet!! Oooops!! Mamma fick plocka upp. Till slut var jag jättetrött så i bilen hem somnade jag bums. Mamma bar nog in mig i sängen för jag vaknade där i jackan. 

Så blev det lunchmat kl 15.30. Jag fick falukorv, stekt ägg, potatis och morötter. Gott. Jag var ganska hungrig. Sen var det lek och bus. Därefter bajj #2 idag. Det var så illa att jag var tvungen att duscha. Tog på mig snygga kläder sen: en grå body med cool text mini rocker och röda joggingbyxor. Mamma la sig för att vila lite och jag lekte på mitt rum. Fast så gick jag till köket för att hämta min kärra ... "Hm, måste ju ha något i kärran. Kollar om det finns något i frysen jag kan transportera?! Ja, i dörren fanns påsar med dill och persilja."


Pappa kom hem och jag skulle äta gröt. Fast när pappa satt ner hos mig med skeden full med gröt protesterade jag. Till slut stod inte mamma ut med mitt gnällande. Så när hon laddade skeden åt jag upp alltihop. När mamma och pappa lagade mat ordnade jag i "min nya låda. Det är den där det finns några barnmatsburkar, nappflaskor, mina kex, välling och lite annat. Jag la upp alla napparna på olika ställen på köksgolvet. Fast jag la ner allt i lådan igen när det var dags att städa. Då var det också dags för välling. Somnade jag snabbast idag, eller?!


Man blir trött av julklappsshopping och imorgon e det dags igen!!

Kommentera

Publiceras ej