Kompisarna

0kommentarer

Idag har det varit kul!! På förmiddagen lekte jag med Hannes och Lovisa. Mamma var i köket och lagade mat för mina kompisar skulle komma. Malva och hennes mamma kom först. Nästan genast efter kom Noel och hans mamma. KUL!! Vi gick in och kollade leksakerna. Visade mina saker. När det var dags att äta satt vi alla runt bordet och vi barn åt först. Mamma hade gjort go morotssås till pastan. Vi åt massor. Jag blev sist klar. Sen stack vi iväg och lekte och mammorna fick äta. Jag och Noel jagade varandra och skrämde varann - det var kul. När jag bytte blöja stod de och väntade på mig i dörren och sen sprang vi alla in på mitt rum. Fast man blir trött av så mycket lek så vi packades in i massa kläder och ner i vagnen. Så gick vi alla på promenad. Malva somnade först och jag sen.

När jag vaknade igen var Noel borta ... han sov sött i min säng!! Vi åt plättar med banan och sen gjorde mamma fluff också. Mitt i mellis kom Ella med sin mamma och pappa. Hon ska få en bebissyster/bror snart. Den vill jag leka med! Ella gillade Dalahästen hon både pussade och försökte klättra upp på den. Mamma tog fram gunghästen istället och den gillade hon också. Sen lekte vi alla och jag var så glad så jag sprang omkring fram och tillbaka mest hela tiden. Klappade lite fint på Malva när hon skulle hem. Vinkade till Noel och Ella när de åkte. Va tomt det blev sen!! Då fick jag leka med Hannes och Lovisa igen. Jag busade och stängde av TV:n när de skulle kolla Simpsons. Det var Noel som lärde mig det tricket. Hihi! Lovisa gav mig gröt och jag var sååå gnällig. Baj på gång. Sen hjälpte jag mamma med tvätten.

Plötsligt var klockan nästan åtta så då blev det välling och sängen.Jag låg länge och snackade i sängen ...och snackade ... och snackade. Hjälp, vad jag hade spring i benen också. Klockan var nästan nio när jag somnade med mamma bredvid som klappade mig gott på ryggen ... eller som Malva skulle sagt "Klia!".

Kommentera

Publiceras ej