Lördag och söndag

0kommentarer

Det har inte hänt så mycket. Jag har mest hjälpt pappa att sätta ihop bokhylla. Jag satt inuti, kröp ovanpå fast det senare fick jag inte. 

I lördags var vi på stan en sväng. Vi var först och tittade på mattor fast det tyckte jag lät tråkigt så jag sov i vagnen. Vi hann med en snabb brunch på stan. Det var gott, jag åt falukorv, prinskorv, köttbulle, plättar, jordgubbsmousse och ost. Sen gick jag hela vägen från restaurangen till bilen. Det kom förbi en snygg brud i en vagn så vi spanade lite på varann. På kvällen var jag i säng vid åtta som vanligt men jag ville att mamma skullle sitta och klappa på mig tills jag somnade.

Idag sov jag till åtta fast var lite mer trött så när mamma bar in mig till deras säng gosade jag ner mig och somnade om. Tio i tio vaknade jag!! Så det blev nästan brunch idag igen! Mannagrynsgröt och skinkmacka. Lekte lite i hyllorna och bland paketen som ska bli hyllor. Sen var det vagnfärd till klädaffären. Nu skulle jag prova snöbyxor men de var grymt för stora. Mamma lyckades skrapa ihop en hel hög med: pyjamaser, långkalsong, strumpor, joggingbyxor, en jacka och ett par byxor att ha ute i blötan. Jag fick en ballong och med den i högsta hugg gick, nästan sprang, jag runt i affären. Pappa hittade mig knappt. Inte undra på att jag somnade på väg till Ilandaskolan. Så jag missade syrrans superinsats i handbollsSverige!!Hon gjorde sååå många och grymma mål och såå många assist! High five, syrran, du äger!

På eftermiddagen gjorde vi hylla igen jag och pappa. Sen hjälpte jag mamma med att lägga i en maskin tvätt. Åt tomtegröt - mums! Två portioner. Jag var väldigt trött ikväll så vid halvåtta låg jag med Nalle gott hos mig och snosade.

Kommentera

Publiceras ej