Mer julfirande

0kommentarer

I måndags kom vi till Skåne. Sent på kvällen efter min sovtid kom vi till mommo. Det var kul att va där igen. Jag gick kollerunda. Hon hade massa nya tomtar överallt. Jag var ganska trött så det blev pyjamas och välling ganska med  det bums.

I tisdags åkte vi till kyrkogården där vi tände ljus och la blomma till morfar. Sen bar det av till Vemmerlöv. Vi åt lunch på kalkonen, det blev majskorn och pepparkaka för min del. Det var kallt i huset när vi kom dit. Jag åt lunch, igen, och sen åkte vi och handlade mat. Det var mycket att packa in och lägga på rätt plats hela kvällen. Jag gick och la mig i rätt tid. 

Fina julgranen som jag hittade på Julafton


Nästa dag var det julafton! Mommo var därnere när jag kom ner. Det var en jättefin julgran också, som mamma och pappa fixat inatt. Det var mycket fixande hela förmiddagen. Vid lunch kom morbror Ulf, Birgit, Inger och stora vovven. Vi åt en massa mat: prinskorv, potatis, köttbullar och macka med osh. Vovven var hos mig och vaktade allt som jag råkade tappa på golvet. Efter maten var jag så trött att jag nästan somnade i tallriken så mamma gick upp med mig i sängen. Det dröjde innan jag somnade för jag var nervös att jag skulle missa Tomten. Efter en timme kom mamma och väckte mig. Alla satt och väntade på Tomten och Kalle Anka var på TV:n. Och plötsligt så kom han. Tänk, att Tomten vet var jag är och att han kommer hem till mig! Detta var en Tomte med päls på jackan och röda lurviga byxor. Det e ju kallt där han kommer ifrån. Han var nog stressad för han verkade lite förvirrad. Tur att Mommo hjälpte till med utdelningen. Jag satt i soffan hos Ulf med mina två öppnade julklappar. De var sååå bra!! En xylofon och ett knopp-pussel. Jag tittade på Tomten ibland och när han skulle gå vinkade jag till honom. Sen åkte alla hem och jag var ute vid bilen och vinkade och släppte pussar. Jag, pappa och mamma satt sen i soffan och kollade våra julklappar och mös innan det var tid att lägga mig.

GOD JUL!!



Idag e det Juldagen och då stod det "Slappa" på schemat. Vi har inte gjort mycket. Tomtegröt till frukost, prinskorv och pasta till lunch, långpromenad och sen sova. Mellis blev fluff med björnbär, hallon och banan. Lek och stoj. Jag har gott på mammas fötter, sprungit runt, hämtat ljuslykta och burit runt på, spelat xylofon, hittat kyl och lådor att öppna, kollat på Shrek 3, lekt med telefoner ... ja, och mycket mer. Gröt till kvällsmat och sen var det inte långt till sängen.

Kommentera

Publiceras ej