Ny fest idag ...

0kommentarer

Idag har jag inte gjort så mycket på förmiddagen ... jo, mamma tycker ju att jag har busat. Det kanske var lite kasta mackor i golvet, gå in på toa och börja lyfta på toalocket, kasta ut haklapparna och lite annat i den stilen. Sen var det lunch och det var gott, åt så där bra. Sov en timme drygt efter lunch. Mellis. Åkte till en affär och mamma snackade om julklapp, jag fatta inget. Hem igen. Provade så jag hade något fint att sätta på mig när jag skulle på Hannes Lucia-show. Jo, det var faktiskt fest idag också. Vi gick till Hannes skola vid sextiden. Där var farmor och farfar. Såg några Tomtenissar. Ville inte sitta i vagnen så jag tog mig en promenad lite hit och dit. Var på väg upp på scenen till och med men mamma stoppade mig. Det var Hannes show idag. Så var det dags. Jag fick sitta i pappas knä, ville först ner men plötsligt kom en tjej med eld i håret. Efter kom en massa tjejer i vita klänningar och det var nog nån av dem som satt eld på den första för de hade ljus i händerna.

Sist kom Tomtenissarna. Sen stod alla på scenen och där sjöng de massor av fina sånger. Ett tag var det lite långtråkigt men då fick jag nappen. Precis när jag tänkte ge upp och skruva mig ur pappas famn började de tåga ner för scenen och ut. Bra, då fick jag springa igen. Fast nu var det en massa ben att se upp för. Det var kaffekön! Jag fick pepparkaka och mjölk (saften var slut). Sen sprang jag runt och kollade, hittade en stor gossetomte som jag snackade med - han svarade inte. Kände att klockan var nånstans mot halvåtta för ögat började bli tungt. Då klädde mamma på oss och vi gick hem i förväg. Välling och pyjamas. Farmor och farfar hann komma förbi och säga godnatt till mig innan jag försvann i säng. Jag ska drömma om Lucia - ja, det var hon med eld i håret.

Kommentera

Publiceras ej