Parrrty med polarna

0kommentarer

Idag söndag har det hänt mycket:
På förmiddagen åt jag frukost med mamma. Jag kom på att jag kan preparera mackorna (efter att jag ätit upp osten) med sista dropparna äppeljuice. Jag trycker nappflaskenappen mot en mackbit och den laddas med en droppe juice och så till nästa. Sen lekte jag en stund. Körde och lastade av bollarna i köket. När pappa ätit frukost gick vi alla tre en promenad, jag somnade ganska snabbt. Vaknade och ville ur vagnen, mamma kom och tog in mig. Det blev fiskburgare och potatis till lunch och  ... saffransgoesåsen. Sen var det bråttom, jag skulle göra mig fin. Idag skulle jag ju träffa kompisarna: Ella, Malva, Noel och kanske Elis. Så vi blev snabbt klara och packade med saker i bilen och in med oss. Det gick ganska snabbt att åka, jag läste min zebrabok. Och mamma frågade ibland om jag var vaken. Det var väl klart att jag var, jag skulle ju på parrrty! Och det skumpade i vägen så ingen kunde sova!

Vi var först. Ella hade blivit stor. Hon satt söt med sina stora fina ögon och åt något ur en skål. Jag blygade mig och jag tror Ella också var lite blyg för hon ville va hos sin mamma. Då hittade jag en massa roliga saker så jag började leka lite. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det såg annorlunda ut än hemma i vår trädgård. Så jag snackade och pekade för att visa pappa.
Sen kom Noel och Malva! Va kul!! Noel var snabb, han sprang jättefort. Malva var jättesöt hon hade fått långt hår, som lockade sig i nacken! Jag fick en puss av henne. Jag blev lite rädd och vågade inte ge henne en. Vi hade jättekul och fixade med leksakerna. Jag hittade en sån stor lastbil som jag har i Skåne.

Vid fikat satt jag hos Ella, precis som vanligt. Hon åt jättefint. Försökte kolla hur hon höll skeden. Vi fick go fruktsallad med några svarta saker jag aldrig provat innan; russin. Allt var gott, fast jag åt lättare med handen. Jag fick en pepparkaka också. När alla ätit klart lekte vi igen. Jag och Noel satt och snackade ett tag under en ätstol. Han e kul Noel. Sen var vi inne i TVrummet och lekte. Vi kollade ljusen, vilade på puffarna, snackade lite och vilade i soffan. Ja, Noel gillar jag. Sen var vi tvungna att åka hem till Hannes och Lovisa. Det var lite trist men vi bestämde att alla kommer hem till mig den 30 december ... om 23 dagar!

Jag somnade sista biten hem men vaknade när jag skulle ur bilen. Tossade med Lovisa. Fick sista pannkakan med bananmos. Sen härjade jag och Lovisa mera. När deras mat var klar satt jag med och åt igen. Jag fick lite pastaskruvar. Såg direkt flaskorna med bubbelvatten och det ville ju jag ha! Så jag fick en mugg med vatten. Första försöket blev en kalldusch. Nästa klunk gick bättre. Sen körde jag dricka - ahhh - dricka  - ahhh ( har lärt mig att så säger man när man druckit nåt gott). Satte muggen i pastaskålen och tog upp skål inkl mugg för att dricka - det gick inte så bra. Testade tvärt om la pastaskruvarna i muggen och drack dem - det gick bra! Körde lite långdans med Hannes men sen gick musten ur mig och det blev pyjamas och välling ... ny energi! Låg nog en timme i sängen och snackade med nallarna innan jag somnade. De var ju tvungna att höra alla dagens bustrix!

Ni ska få se bilder imorgon på mina kompisar, det segar med uppladdning idag - ses imorgon!

Kommentera

Publiceras ej