Pepparkaks ... gubbe

0kommentarer

Vi kan öppna pepparkaksverkstad! I eftermiddags har vi varit drygt fem stycken som kavlat och tryckt pepparkakor. Farmor har skött ugnen och plåtarna. Jag gillade rullarna men när det kom deg som jag skulle rulla så smakade jag på den. Mums, det var som mjuka pepparkakshjärtan. Jag åt och åt ... det får man tydligen inte för farmor. Hon var sträng med det med de andra barnen. Man fick göra det första året. Då var det ju bäst att passa på! Jag glömde lite i håret och på kinden.



Sen var det paus och då åt vi korv. Farfar kom och busade med oss. Han tog med sig Filip så han kunde träna tennis. Andra bakpasset lekte jag mest och så körde jag och Hannes långdans. De e så kul!! Jag håller i Hannes byxor och så dansar vi iväg. Nu blev det fler i ledet. Kuligt. Man gör sånt på julen också har jag förstått!



Jag var rejält trött när det var dags för välling. Somnade ganska meddetsamma. Mmm, det luktar pepparkakor på mitt rum!

Kommentera

Publiceras ej