Saffranscreme fraiche

0kommentarer

Har tossat mig hela förmiddagen. Stollat runt i mina fina gröna joggingbyxor. Gått med vagnen, hittat guldbandybollen, hämtat pappas linsburkar, hämtat pappas glasögon, gått runt med garagegubbarna i en burk, tömt ut nedersta lådans grytunderlägg, kastat ut mina haklappar, pratat med farmor i telefon, läst bilboken, kollat toalettstolen, hällt ut hela stora backen med leksaker, pratat i mobilen med handen på ryggen, borstat tänderna, spelat fotboll, kastat fotboll och sopat iväg den med Hannes badmintonracket, tänt och släckt på toa, diggat till favoritreklamen (bababa  dadaba,babbba ... med väckarklockan och Canary islands), pratat med Aja i riktiga telefonen, tryckt på TV-kontrollen, dansat till Stilla Natt .. och lite till. Förstår ni om jag e trött till lunch?!

Åt i alla fall go lunch med pasta, laxfrikadell, grönsaker och min nya favorit: Saffranscreme fraiche!! De e så gott! Jag äter den med händerna och jag lägger alla andra matbitar i den. Mums. Hela jag var gul sen så mamma fick byta body på mig. Efter lunch gick vi ut i snön. Jag somnade innan vi hunnit till ICA.

Kommentera

Publiceras ej