Snö ... gubbe

2kommentarer

Imorse på skötbordet sa mamma att vi skulle ringa mormor sen. Då tog jag upp min hand och lekte låtsaslur. Så mamma bekräftade att ja, vi ska ringa mormor. Då sa jag också "momo". Efter frukost slog jag alla möjliga nummer på telefonen tills mamma ringde det riktiga momonumret. Hon blev jätteglad när hon fick prata med mig. Jag berättade massor och pekade och visade. Det e kul att prata med momo!

Det har snöat mycket inatt för det e vitt på både marken och taken. Vi bylsade på mig och gick ut. Det var fint, lite snöflingor kom det och det var lite sol framme. Mamma och jag gjorde en snögubbe. Han e jättefin!! Grannen tyckte att gubben skulle bli julkort, kanske det?


När gubben var klar kom Aja. Hon hade varit hos farbror doktorn, fast han var snäll sa hon. Vi gick in och jag visade henne att jag kan hitta valrossen, delfinen och de andra till rätt ställe. Så busade vi med strumprona. Jag vinkade och gav smällpuss när hon körde iväg.

Nu sover jag mig i form för snart kommer farmor med kusinerna och Hannes och Lovisa så ska vi baka egna pepparkakor. Jag funderar om jag kan trycka ut en valross eller delfin från mitt träpussel?!?

2 kommentarer

Aja

03 Dec 2008 14:22

Så söta ni är!! Fast vem är vem?

Aja

03 Dec 2008 14:22

Nu såg jag!

Kommentera

Publiceras ej