Städa, packa och resa

0kommentarer

Idag när mamma och jag tänt fina julgranen såg jag alla mina leksaker jag fått igår. Wow, va kul! Satte igång Alien-gubben och den snurrade, blinkade och lät. Klappade lite på ankan i koppel, försökte hitta siffrorna i pusslet, tryckte på knappen i grävmaskinsboken så det lät. Mamma kom och kollade vad jag hittade på. Sen städade jag med min sopborste. Åt tomtegröt till frukost, mums. Hannes kom upp men försvann in i duschen. Strax efter kom Lovisa upp och då var jag med på henes rum. Jag försökte ta hennes mobil men det fick jag inte. Mitt nya busställe e annars på lilla toan  numera. Fixar att öppna dörren själv och sen är det massa rullar att plocka papper från eller ta toaborsten eller nåt. Pappa kom på mig med toaborsten idag så jag fick stå på pallen och tvätta händerna.

Mamma och pappa packade för vi ska till mommo idag. När pappa började bära ut till bilen ville jag också gå ut. Var lite trött då. Mamma la mig i sänen och där chillade jag med Nalle, nappen och lite bra musik på radion. Det var bra för då fick mamma och pappa gjort mer saker. Jag fick bajsat så det blev dusch med mamma sen. Lunch blev julrester. Sen var det nästan dags att åka då kom farmor en sväng. Jag ville visa mina saker från igår. Jag somnade i bilen innan vi lämnat Skåre. Vaknade i Brålanda och där var jag superpigg. Det blev fruktmellis:mangopuré, nyponsoppa och banan. Vidare mot Mommo. Jag lyssnade på musik, fick kex från framsätet och kollade på lastbilar. Vi stannade en dryg halvtimme i Freeport och jag åkte vagn med pappa. Mamma fastnade i en affär och kom ut med 2 T-shirts, ett par byxor och en tjocktröja - till MIG!!! Snällt och snyggt. På P-platsen fick jag Risgrynsgröt i plastburk och så spelade det en cool jullåt ur högtalarna. Kunde inte äta då för jag kom igång med bra gung. Mamma och jag dansade med vagnen. Sen bar det av igen och nu sover jag gott i min stol.

Kommentera

Publiceras ej