Tisdag & onsdag

1kommentarer

Det händer inte så mycket här hemma utan jag går och skrotar och hittar på bus. Sover ungefär till halvåtta - åtta. Äter fortfarande bara osten på mackan. Imorse geggade jag mackorna med äppeljuice också.

Förra dagens julkalppa var alldeles riktigt en guljulklappsnapp!! Och gårdagens klapp var nästan samma men med hjul (istället för jul, hihi). .. en gul racerbil!

Jag gillar ju såser, igår fick jag goa dillsåsen till fiskpaté och idag fick jag ostsås till pasta och köttbullar. Hoppas det blir goa gula saffranssåsen imorgon! Idag fick jag gurkskivor men det är inte gott. Jag kastade dem en efter en när jag hade tagit ett litet bett.

Har städat ur nästan hela lådan med mina kex nu. Fick tag i paketet igår och satt med alla kexen på golvet och mumsade. Idag har mamma satt upp det mesta på köksbänken.

Igår var vi på shopping, det är mycket sånt nu. Det är ju bara en vecka kvar till julafton. Jag hoppas att det blir något handlat till mig också för jag har varit snäll ... eller hur fungerar det??! Är det mamma och pappa som kollar in leksakerna och Tomten som fixar dem i sin fabrik??

Pappa kom hem tidigare idag och mamma åkte iväg. Hon tog ju med sig min bilstol och i bilen fanns också min vagn!! Tur att vi har sommarvagnen. Så vi gick till affären i den och det fungerade ju. Bakade lussemuffins med pappa och Lovisa. Jag höll mig borta från ugnen för jag vet att den e varm (dvs "blås-blås"). Några timmar senare kom mamma hem och var så mycket kortare i håret. Hon hade köpt äpple så jag fick en bit och det var gott. Påminner om Skåne då jag plockade från lådan och smakade en tugga på tre stycken innan pappa kom på mig!

När jag druckit välling och krupit ner till N&N busade jag. Ja, som vanligt kastade jag alla nallar och djur överbord inkl kudde och filt ... sen gav jag mig på fina tavlan som Anders konstnär gjort. Den trillade ner!! Jag blev jätteledsen och rädd. Nu står den på golvet för t o m spiken blev böjd och ur funktion ... ooops! F'låt Anders!

1 kommentarer

Aja

18 Dec 2008 08:09

Du Edvin...Calle och Jacob undrar vad du önskar dig i julklapp. Jag tror inte du vill ha det som står på deras listor, så du kan väl tala om så vi kan kolla med tomten! Du ska inte lyssna på när mor o far säger:-Det behöver ni inte./ Inte ska ni göra det./ Han får ändå så många julklappar. Vi lyssnar INTE på det örat.

Kommentera

Publiceras ej