Torsdag

0kommentarer

Tja, vad har hänt idag?!? Sov till nästan åtta och morgongosa en stund hos mamma. Vinkade hejdå till pappa och sen var det gröt och macka. Härjade bland mina leksaker. Mamma hittade bläckfisken och valen som varit försvunna till pusslet. De låg under soffan. Nu har jag alla bitarna. Tog en dusch, mysigt. Hade på min fina, mjuka, lila badrock sen. Den tossade jag runt i ett bra tag. Var lite trött egentligen men slappade bara med Nalle och napp i sängen. Lagom till lunch fick jag ge upp och sova för mamma såg hur trött jag var. Jag blev busigare också ...

Så det blev lunch först vid 13.30. Korv, pasta och minimajs!! Kan det bli bättre??! Trist bara att det var en jobbig baj som ville ut samtidigt. Efter lite blöjbte och klädbyte, varmare byxor, åkte jag och mamma på tur. I en affär hittade jag en låda bilar som jag vände upp och ner på. Visst ska bilarna rulla på golvet!? I nästa affär hittade jag ett sånt lågt barnbord där jag kunde leka med lego. Inte ville jag gå därifrån. Mamma ville nästan kalla in Nannyakuten. Sen var vi en en kul affär med massa blommor, tomtar och fina saker. För att inte tala om vilka pa de hade i taket; det var långa smala och hur många och långa som helst. I kassan flörtade jag med en tant medan mamma packade in blommor.

Dagens present var en maraccas med bjällror på (ni får se bild imorgon). De e jättekul att spela på. Den skulle Catrin på sången gilla (köpte förresten blomma till henne idag). Jag spelade för pappa när han kom hem. Han tossade sig massor och lånade min bjällermaraccas och dansade nån indiandans när han spelade. Han hade förresten tre gosiga mattor med sig hem. Jag gillade att krypa på dem, köra bil på dem, sitta och luta mig tillbaka (när en var hoprullad lite grann som ryggstöd) med mobilen ... de var supermysiga. Hoppas det blir en sån.

Ville inte riktigt äta all gröt, jag var trött men ville inte lägga mig heller. Efter vällingen kastade jag alla nallar och nappen gång på gång i golvet. Till slut fick jag komma och somna hos mamma och pappa i deras säng. Myyyys!

Kommentera

Publiceras ej