Det lönar sig att äta upp gröten!

0kommentarer

Vanlig start på dagen med yoghurt och macka, idag åt jag mackan också. Sen grejade jag. Körde mest runt med vagnen. Matade dalahästen med majsbågar - gott! I en låda hittade jag en fin liten guldask med sidenband. Den ville jag leka med. Mamma skojade till det och band den runt magen  på mig ... så fin jag blev! Mycket nöjd trampade jag runt med den på magen. Sen hittade jag mammas halsduk i hallen. Hmm, den matchar nog lådan. Kolla in:

     

Innan lunch hann jag också med att plocka loss mina magnetbokstäver på min garderobsdörr. Mamma trodde jag började att bilda ord men jag stoppade dem i munnen. När mamma såg mig lite skyldigt tugga på något kom panikfingret in i munnen och hon fick ut Ä, T, L ... hon rotade vidare för hon saknade M .... till slut gav hon sig och lugnade sig när hon hittade M på mitt rum. Så det blev till att äta lunch istället: kyckling, pasta och go sås. Som vanligt var jag supertrött efter lunch så jag däckade med N&N i sängen en dryg timme.

Efter tuppluren var det påklädning, det e en massa som ska på nu på vintern må jag säga. Mamma försökte ta på mig en tossig mössa med tofs... nej, nej ,det ville inte jag. Så gick vi ut, det var massor av snö! Jag hade inte foten riktigt i skon så jag ville bara krypa. Det var kul ändå. Först kom två hundar, stora och långhåriga, med en tant med låghåriga stövlar. Sen kom grannen och körde fram bilen till sin fru, jag vinkade åt dem. Till slut kom andra grannen med sin lilla hund. Sen skottade mamma fram bilen och under tiden satte hon mig i en snödriva.

Mellis och hushållssysslor: hjälpte mamma lägga i en tvätt. Jag e duktig på att ta ut alla kläderna när det e klart också. Jag nästan kryper in i trumman och hämtar allt. Så stod vi och kollade när det började snurra runt bland kläderna. Det e nästan lika kul som TV. Efter det skulle mamma packa in glas i skåpet. Det blev en massa tidningspapper på golvet som jag hjälpte henne att städa upp. Först hjälpte jag till att samla papper men sen var jag bäst på att hålla kassen.

Kvällsmaten var gröt men under tiden den skulle svalna gjorde mamma ett big mistake: hon gav mig en pepparkaksbil .. som om jag ville ha gröt sen!! Till slut gav hon upp och lämnade bordet. Då förstod jag att hon inte gick på min "Drama Queen"-föreställning om att tigga pepparkakor. Så det var lika bra att äta gröten när Hannes gav mig. Och det betalar sig att vara en duktig pojke som äter sin gröt: jag fick två minipeppisar! Tack, mamma!

Hjälpte Lovisa lite med datorn innan jag skulle sova.


Sov oroligt. Var lite täppt i näsan? Pappa gav mig nässpray.

Kommentera

Publiceras ej