Va e de som går och går och går??

0kommentarer

Jo, de e jag!! Det e såå kul att gå. Jag går hela tiden numera. Inte trillar jag heller - bra va?! Det var ett smart drag och vänta så länge som jag gjorde.

Jag och mamma mös mest i förmiddags. Det snöade lite och vi var på väg ut men det var mest blött så vi stannade inne. Just nu leker jag mest med mitt pussel, läser bilboken och sätter gubbarna fast i garaget. Hörde Marcolio på TV men honom gillade jag inte. Jag började nästan gråta.

Idag fick jag sån goelunch! Fisk med potatis och dillsås - MUMS!! Jag åt så mycket att mamma fick värma mer mat. Sen var jag så trött att jag orkade inte sitta kvar till efterrätt. Jag va ganska dillig i håret efter maten, men det luktar ju gott.

Sov länge, det var så mysigt med Nallarna och nappen. Mamma var tvungen att slamra utanför mitt rum så att jag vaknade. Åt macka och fluff. Jag ville t o m ha maa macka. Sen åkte vi på matshopping. Det var en kul manick på vagnen som jag skötte. Man höll den vid sakerna man skulle köpa och så pep den och blinkade grönt. Jag hjälpte också till att lägga ner varorna i vagnen. Det var riktigt kul att handla!! Jag hittade min favorit: djungeldessert. På vägen hem stannade vi på ICA och hämtade paket. Då gick jag hela vägen in, i affären, ut ur affären och till bilen. De e så kul så jag ville inte sitta i stolen sen.

Åt gröt med "babba". Sen gick jag runt och plockade lite här och där. Kvällen avslutades med att jag tog mammas vattenflaska och missade munnen ... oops!! Mamma, soffan och jag blev ganska dyngblöta. Så det var väl lagom att jag fick välling och sen krypa ner till Nalle! Va min säng e go!!

Kommentera

Publiceras ej