Cupfinal

0kommentarer

Idag var mamma med de stora grabbarna hela dagen.  Fast när jag tänker efter så pratade hon om sommarlov i fredags. Jag undrar vad hon egentligen håller på med?

Pappa och jag gick iväg till fotbollsplan efter frukost. Det var slutspel i cupen. Det var grått ute, men vi tog vagnen och gick. När vi kom fram började det mullra, pappa sa att det var åska. Undrar vad det är? Vi satt ett tag i ett rum med alla fotbollstjejerna och där lukta det inte hallon. Pappa sa att det var liniment och han tyckte det lukta gott. När de gick iväg för att spela match började det regna rejält. Så vi stannade under ett tak. Eftersom jag inte fick se matchen tyckte jag att det var lika bra att sova. När jag vaknade hade det slutat regna och matchen var nästan slut. Det var visst spännande på slutet, men syrran förlorade med 4-3.

Lunch, bajj och sedan tillbaka till planen för att se finalen. Där träffade jag en kompis från sången. Fast han sa inte så mycket. Sen blev det prisutdelning och jag fick träffa syrran. Hon blev jätteglad att se mig. Vi hämtade hennes packning och åkte hem. Eftersom hon sa att hon var glad att se mig ville jag hänga med henne på hennes rum. Men efter ett tag tyckte hon att jag var lite jobbig eftersom jag var på hennes saker.

Sen blev jag trött igen och somnade. När jag vaknade var mamma där. Det var ett bra sätt att vakna på. Sen tror jag att de packade för att vi ska resa bort till något som heter semester. Vi får se om det är kul där! 

Kommentera

Publiceras ej