Hårt arbete ... av andra

1kommentarer

Ja, idag har det jobbats ... alltså mamma och pappa har fixat. En av dem var ju tvungen att se till mig. Jag är nog minst lika hårt arbete för jag är än här och än där. Det har varit grymt varmt. Jag hade bara blöjan och en T-shirt på mig i eftermiddags. Så har pappa pumpat upp min pool!! Jag var med och det såg spännande ut. Det fanns en boll och badring som hörde till också. När vattnet var i så ville jag också i , men attan va kallt vattnet var! Det var kallare än i stora badkaret utanför hotellet i Helsingör! Så jag skulle vänta på att solen skulle värma upp vattnet. Mamma och pappa åt lunch i bersån och jag satt på en filt framför och hade egen picknick: majsbågar och äppeljuice. Sen åt jag mitt mellis i bersån. Jag har fått lov att hålla skeden själv idag. Jag jublar och skrattar och mamma applåderar och säger jag är duktig när jag hittar munnen med skeden ... vad det ska bli uppståndelse den dagen jag klarar att ha mat på skeden också!

Jag har hittat ett nytt rum i huset hemma! Mamma var där och sorterade och pappa bar lådor därifrån. Jag kom precis fram till tröskeln och hann kolla på massor av saker som finns där. Sen bar pappa mig till lekmattan och han bar iväg med en kartong. Lagom som han kom för nästa låda så hade jag hunnit dit igen men jag åkte snabbt till mattan igen. Hoppas de glömmer dörren öppen en dag så ska jag krypa dit.

1 kommentarer

© Katta

02 Jun 2008 00:00

Hejsan!
Allt bra med dig? Haft en bra helg?

© Katta - http://fakkors.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej