Nu e jag med bland de stora killarna!

0kommentarer

Idag har jag varit med på mammas jobb hela dagen. Först var vi och köpte 15 liter glass på OBS sen for vi i ilfart så att inte glassen skulle smälta. Jag träffade massor av gamla bekanta som kom och pratade med mig. Vissa tanter sa att jag var så söt då blev jag lite generad och var tvungen att titta bort ett slag. Det tyckte de var jättesött och att jag skulle kunna använda det på brudaran!??!? Fattar nada. Jag fick spagetti till lunch och pratade lite med Hugos mamma. Sen var det promenad med Anders som sprang in bland träden för jämnan och satte rosa lappar på stammarna. Jag tröttnade på slutet och somnade. När jag vaknade var jag omgiven av "De stora killarna" och mamma och farbror Anders skopade upp glass. Wow, där var de allihop. Och de var framme och snackade med lilla mig!! Coolt! Mamma satte mig på gräset och sen kom de ännu större killarna ... och tjejerna. Hela filten var full av tjejer plötsligt. Och alla ville gulla med mig. Jag fick prova solglasögon, låna deras mobil och t o m plocka med ett armband. Det var kul! När jag satt i vagnen igen för vi skulle gå då kom några av "De riktigt stora killarna" och gullade med mig. En var jättekul han petade mig på näsan och sa pilleboop och det lät så kul och vi skrattade allihop. Jag kände att jag e en i gänget! De gillade mina solbrillor oxå.

På kvällen var jag, mamma och tant Aja och kollade när syrran som spelade DM-fotboll. De vann! På hemvägen började jag bli riktigt trött, inte konstigt har ju busat med Aja massor på kvällen. Hade lite ork kvar på skötbordet att tossa med henne.

Kommentera

Publiceras ej