Ny tand på gång!!

0kommentarer

Idag upptäckte mamma en ny tand i min mun. Det e i ovankäken, sidan om blivande framtänderna. Verkar vara en bjässetand!! Det var idag när vi bytt blöja och jag var lite gnällig som mamma tyckte jag skulle borsta tänderna (och det gillar jag ju) då såg hon att en tand e på gång. När hon kände så var det definitivt något spetsigt som stack ut. Hm, bra med mer att tugga med. Jag äter ju mer hård mat, eller inte mosad mat, nu. T ex ikväll när mamma och Aja hade kex, ost och päron på sina tallrikar. Då visade jag Aja att jag kunde ställa mig vid soffan och efter lite balans så kunde jag grabba efter ett av Ajas kex på hennes tallrik!  Jag var på övertid ... skulle just gå och lägga mig när hon kom. Jag blir ju alltid så glad och uppspelt när Aja kommer så jag protesterade massor i sängen. Till slut tog mamma upp mig och jag fick sitta och tossa med Aja.

Annars har dagen varit som vanligt tror jag .... pappa har varit på syrrans fotbollscup ... jag och mamma har lekt hemma, varit i affären och jag ville inte somna så jag grät och kastade napp och solhatt omkring mig. Mamma köpte Sweden-dräkt till mig så när jag satt hos pappa och kollade matchen Sverige-Spanien så gick jag och mamma och bytte kläder på mig. Sen kom jag ut som Swedenmaskot och det blev 1-1 fortare än kvickt. Tyvärr tog jag på pyjamas och skulle sova innan matchen var slut alla .... gånger därför det slutade 1-2 till Spanien! Nu blir jag mobbad i min Sweden-dräkt i Spanien!!

Inte bästa bilden ... ska fixa bättre med min Sweden-dräkt!

Kommentera

Publiceras ej