14 månader - det ska vi fira!

0kommentarer

När vi var på väg till Simrishamn idag kom pappa på att det var någons födelsedag idag. ...ja, inte jämnt. Jag fyller ju 14 månader idag!! Så jag fick en fin röd overall på stan. Den ska jag ha när jag sitter och pysslar i snön i vinter. Det gäller att jag växer lite till för den är ganska lång i benen.

När vi kom hem visade jag pappa att jag kan stå själv. Mamma kom in i köket och satte sig på huk och ville att jag skulle komma till henne. OK, tänkte jag ... OCH GICK TILL HENNE!!! Det var ca 3-4 steg sen kastade jag mig om halsen på mamma. Både hon och pappa blev helt chokade men jublade och klappade händer. Jag tyckte också det var ganska kul så jag ställde mig upp på lagom avstånd igen och tog några steg innan jag föll mamma om halsen. Detta e ju riktigt kul!!
Vi firade min framSTEG på kvällen med fredagsmys. Pappa ställde fram skålar och jag tog för givet att det var till mig. Så jag tog mig en ölkorv. Gott! Sen ville jag testa lite i nästa skål också men då tog mamma fram mina majskex. Så mös vi lite i soffan. Det var Timo Räisänen, syrrans favorit, på TV. Jag var lite crazy och nästan headbangade. Sen dök jag i andra skålen och tog mig ett chips. Lite nonchigt tuggade jag i mig det. Inte så jättegott .. men det var ju lite coolt.

Vällingtajm! Pappa ska lägga mig idag så jag pussade mamma godnatt mellan spjälorna i trappräcket.

Kommentera

Publiceras ej