Äppelfrossa

0kommentarer

Jag vakna tidigt för jag ville leka med pappa. Men varken pappa eller mamma ville vara med utan låg kvar i sängen. Till slut blev det frukost. Fast mamma kom inte ner hon målade guld på en pelare. Efter morgonbestyren var det dags för utflykt. Fast vad som egentligen hände vet jag inte så mycket om, för jag somnade i bilen. När jag vaknade så var jag ensam. Mamma och pappa stod utanför bilen och köpte två stora lådor med äpplen. Snacka om en gigantisk fruktstund. Jag fick smaka i bilen och det var jättegoda äpplen.

Efter några loppisstopp och till sist ett blomstopp var vi hemma igen och åt en smaskig pastalunch.

Sen bar det iväg igen och jag somna igen. Jag vet inte vad det är med att åka bil, men det är i alla fall sövande. När jag vaknade hade bilen stannat vid en kyrka. Sen fick jag vara med och plantera ljung på pappas mormors grav. Det blev jättefint.

Hemma så sorterade jag lite i äppellådorna . Och jag var tvungen att pröva om de var lika goda som jag kom ihåg. För att vara riktigt säker provsmakade jag tre äpplen. De var goda alla tre. Då kom pappa och så var det slut på provsmakningen. Fast jag fick behålla ett av äpplena och det gnagde jag på tills det var dags för välling.

Imorgon ska vi åka hem och det kommer att kännas lite underligt, men på tisdag säger mamma att det ska bli sång. Och det ska bli kul!

Kommentera

Publiceras ej