Blå, blå, blåa skor -ahaha!

0kommentarer

Hämta tidningen och vinkade till bilar som kom förbi längs vägen (brevlådan och tidningslådan e alltså en bit bort). Idag vinkade ingen tillbaka, det gjorde en tant igår. Hemma vid trappen och rosorna tog vi ett foto på mig och en fin rosa ros och skickade till Tant Aja som fyller år idag - GRATTIS! Sen var det en vanlig förmiddag: lek, tigga frukost av mamma, spela lite boll tills den la sig bakom soffan, sortera haklappar, krypa upp där uppe, sova en stund, leka, lunch. Tiggde mig till lite av mammas lunch också.  Sen åkte vi på shopping, bensin, byta felköp och coop. Vi la in flaskor i en stor maskin som slurpade iväg flaskan. En kom tillbaka för att jag hade pillat bort lappen med streckkoden. Köpte en jättekul borste som jag lekte med hela affären runt.

På hemvägen köpte vi skor till mig. Mamma säger att det e för kallt att krypa barfota numera och det kan jag nog hålla med om. Men jag vill inte ha såna stora klumpar när jag ska krypa. Egentligen ska jag ju gå men jag fegar än så länge. Det blev i alla fall ett par blå i tjocktjockt fleeceaktigt tyg med gummisula och kardborrband. Gissa vilket djur de dekorerat dem med!?? Just, en Muu!! Rätt OK tycker jag. Hemma provgick vi dem minst tre varv. Jag klarade t o m krypa upp för trappan i dem! Imorgon ska vi ut och testa dem. Mamma tycker vi ska på picknickutflykt imorgon ... sjö, hav eller skog? Vi får se.

Kommentera

Publiceras ej