Havet och bråk med mamma

0kommentarer

Vaknade jättetidigt, mamma trodde att jag skulle somna om ifall jag fick ligga i hennes säng. Det ville jag egentligen men jag var blöt i pyjamasen. Så det blev blöjbyte och sen var jag ju pigg.Studsade runt i sängen och hade mamma som klättersällning ett tag. Sen kröp jag in på toa och rullade av allt toapapper. Jag har sett att mamma tar papper och sen slänger hon det i toastolen så det gjorde jag också. Mamma kom just då ... inte blev hon glad. Det var kanske lite väl mycket papper.

Så var det frukost. Först åt jag bra men sen vet jag inte vad som for i mig. Jag kladdade med gröten, skulle inte ha, grät och spottade ut. Mamma blev jättearg. Hon gillar inte när jag kladdar med maten. Det var mycket gråt och jag försökte gnälla mig till tröst hos mamma men hon går inte på mitt gnäll. Måste hitta en annan taktik.

Pratade mycket i min mobil, har många roliga låtar ... eller ringsignaler som jag lyssnar på. Var trött ganska tidigt och sov en och en halv timme. Idag fick jag korv och rotmos till lunch. De e gott! jag åt korven själv och mamma gav mig mos. Sen packade vi väska och jag fick på mig regnbyxor, scarves, nya skorna och hood. Vi skulle på utflykt. Mamma packade banan och dricka också så vi skulle nog va borta länge. Sittfilt åkte ner, kamera och sandleksaker. Vi åkte till havet!! Jag kände igen det från i somras. Det var stora vita fåglar i vattnet - svanar sa mamma det hette. Vi såg en häger också men de roligaste e de stora fåglarana som flyger runt i himlen och kraa-kraa:ar. Jag kröp, undersökte, pillade med stenar och tång. En sten tyckte jag var fin så den la jag i huvan. Sen ville jag ut i vattnet men mamma var alltid snabbare. Grävde lite och kastade sand med mina sandformar. Åt banan och hade mysigt. På hemvägen skulle mamma stanna och ta foto på en massa Muuu som hon såg precis intill en bra parkering när vi åkte till havet. Tror ni det fanns en enda Muu där då vi var på väg hem??! Vart tog alla Muu vägen?? Var det samlig i Bregott-fabriken?

Hemma fick jag nytt mellis... ja, efter bajjbyte ... frensch toast hette det. Gott, jag fick äppelmos på. Sen sov jag och mamma en dryg timme. Mamma sa att hon inte mådde så bra, hoppas inte hon blir förkyld, för vem ska leka med mig då? Efter pasta och risgrynsgröt såg jag Bollibompa det är riktigt bra. Jag satt tyst och fint medan mamma städade undan i köket. Sen kom hon och tittade med mig. Det var då jag  inte kunde låta bli att bråka ... jag har börjat att dra mamma i håret och hon blir så arg. Det är jättekul, så jag drar igen. Hon försöker se riktigt arg ut och jag skrattar så jag nästan trillar omkull. Vi blev ovänner och mamma gick därifrån. Sen lekte jag tända och släcka lampa ett tag innan jag smög bort och slet mamma i håret igen. Trist att hon inte gillar det. Sen var det läggdags. Ska försöka va snäll mot mammas hår imorgon.

Kommentera

Publiceras ej