Hemma igen!

0kommentarer

Så var jag hemma igen, vi kom inatt kl 1.15. Jag vaknade och hann kolla lite på mina leksaker. Jag längtade till morgonen så jag kunde plocka med alla mina saker.

Imorse sov jag (och låg och mös med mamma) till kl 8. Allt e kul att återse ... mitt skötbord och där finns Svante Student, min lekmatta, mina massa leksaker, mitt fotoalbum! ... det var t o m kul att sova förmiddag i min säng ... djurmobilen (jag når det röda djuret om jag sträcker på mig), alla Nallar, giraffsnuttefilten ... så jag hade inte tid att sova! Mamma och jag la oss i hennes säng istället. Där somnade jag genast och sov i två timmar.

Efter lunch duschade jag. Dete kul, jag får själv hålla i duschen. Jag dricker duschvattnet fast att mamma säger att jag inte ska. Ren och snygg pratade jag i min mobil, läste böcker och kollade vad som fanns på borden. Sen skulle mamma fixa sig på toa och jag hittade en flaska med något vitt i. Jag kollade lite och korken trillade av. Luktade gott! Tvåhandsfattning om flaskan och slurp ... men fy, det var inte gott. Då såg mamma vad jag höll på med. Så vi tvättade munnen på mig och det löddrade. Så fick jag leka ute i hallen. Sen gick vi ut i trädgården och jag kröp i det mjuka gräset. Jag testade stå också men tog inga steg. Vi snackade lite med grannen och hon tyckte jag hade blivit stor, dadada-didi!! Sen kom pappa hem och mamma åkte iväg.

Kommentera

Publiceras ej