Humor eller bus?

0kommentarer

Va e de? Mamma säger att jag har humor. Eller en räv bakom varje öra kan jag också ha. När vi var däruppe och fixa idag kröp jag bort mot eluttagen som jag har petat i förut. Mamma har då förut kommit ilandes och sagt NEJ! Idag blev det samma sak. Jag tycker det e jättekul när mamma gör så. Jag bara skrattar och kryper tillbaka till uttagen. Sen lurade jag henne en stund senare med att jag inte skulle gå dit igen. Så plötsligt när hon höll på att fixa sin pärlhörna så kröp jag bortåt .. mamma gav mig stränga blicken och var på hugget. Jag stannade och skrattade. Så kröp jag ett kryp (steg?) och stannade igen för att kolla om mamma var med. Sen låtsades jag att jag skulle till att krypa och mamma var på G. Lurad!! Tänkte jag och skrattade. Mamma såg uppgiven ut och jag anade ett leende bakom stränga blicken. Som straff tejpade mamma för eluttaget. Jag lät henne hållas men lekte med tejprullen. När hon var klar och såg nöjd ut kröp jag fram dit och drog loss tejpen. Gissa vad!? Hela påsen följde med!! Hihi! Då blev mamma sur och ställde en resväska framför. På eftermiddagen köpte hon små plastplattor som hon har stuckit i hålen. Så var den leken slut.

Kommentera

Publiceras ej