Igår ...

0kommentarer

... var jag på "hänga mamma i kjolen"-humör. Det var vi inte överens om. Det var en tunn kjol och dum att hänga i tyckte mamma. Hon fick ett bryt när hon skalade morötter och t o m stänkte vatten på mig i hennes försök att uppfostra mig. Jag bara skrattade och tyckte det en blev roligare lek. Till slut ringde hon pappa och sa att hon skulle sätta mig på nästa buss till Karlstad. Han skrattade också. Hm, vi kanske måste ta mamma på allvar, pappa!? Skärpning!!

På em var det sol och varmt så vi lekte i trädgården. Jag ville också testa sitta i strandstolen och det gick bra med mammas uppsikt ända tills ... jag halkade och trillade och fick armstödet i halsen. Ojoj, det kunde gått illa. Jag fick ut en plastback med badleksaker att sortera istället. Sen flyttade vi längre ner i trädgården för mamma var rädd att vi skulle bli knockade av päronfall. På nya stället hittade jag kottar. Nu är det 70-tal, leka med kottar! Det gick bra tills jag började smaka på dem och mamma såg risken att den skulle fastna i halsen. Då gick vi på bärjakt. Nu är det nog så att jag ätit de sista björnbären och ett enda hallon som lyste rött till mig. Tur mamma har köpt frysta som vi kan knapra på och göra fluff ... eller smoothie på. Jag vill vara cool nu och kalla det smoothie. Har förstått att det är mer inne. Helst också när jag kan dricka med sugrör!! Även om det är godare att dyka ner med hela huvudet i muggen och sörpla i sig. (ja, ni vet hur jag ser ut efter en sån djupdykning!?)

Kommentera

Publiceras ej