Jag har fått en idol - Di Leva!

1kommentarer

Idag sov vi länge, jag och mamma. Tidigt, när det fortfarande var mörkt, stod jag i sängen och kunde inte sova. Då fick jag ligga hos mamma. Jag började i lodrätt poistion men eftersom det är så stor plats kunde jag snurra mig runt så när jag vaknade låg mamma ute på sin kant med mina fötter i midjan och jag låg vågrätt i sängen, på mage med huvudet under täcket och nalle som halsduk. Gomorron!

När jag satt själv och åt mina mackor till frukost hör jag plötsligt från TV:n jättebra musik ... jag börjar studsa i stolen och klappa händerna. Mamma tyckte det var såå kul och undrade om jag ärvt hennes Tomas Di Leva-gen. Denna Di Leva sjöng fint, jag blev glad. Efter frukost badade jag. De e så kul och mysigt. Jag brukar bli arg när jag ska upp även om tårna är som russin och jag hackar tänder. Idag gick det bra för mamma lockade mig med en annan rolig hygiensyssla; borsta tänderna! 

Efter lunch sov jag en sväng. Just som mamma smög upp för trappan för att sätta sig och pärla så satte jag mig upp i sängen. Det blev lek på mitt rum istället. Vi låg i min myshörna och mamma gungade mig i luften och jag fick studsa på hennes mage. Jag skrattade massor och ville busa mer.

Mellis blev omelett och smoothie och sen gick vi till återvinningen, brevlådan och till .... lekplatsen!! D är fick jag gunga. Först tyckte jag det verkade läskigt och trist men sen kom jag ihåg att jag gillade det hos farmor och farfar i somras. Det är ju jättekul!! Jag provade två gungor (det var samma sort men den vänstra var nog bäst), en typ gunghäst, rutschkana och sen kröp jag på gräset och jagade mamma.

Ja, det var väl det som jag hann med idag. 


Min nya idol ... och mammas. Kolla på hans skojiga hemsida http://www.dileva.nu/ där kan man bl a lyssna på den braiga låten jag diggade till imorse. Mamma säger att hon har en skiva med honom som vi kan lyssna på här hemma.

1 kommentarer

Pappa

15 Sep 2008 22:42

Arv eller miljö är den ständiga frågan. När det gäller DiLeva så tror jag mest på miljön och han också. Om 1,5 vecka blir det annat ljud i stereon. "I saw two shooting stars last night

I wished on them but they were only satellites

Is it wrong to wish on space hardware

I wish, I wish, I wish youd care" /Pappa

Kommentera

Publiceras ej