Kan själv ...

0kommentarer

Imorse när jag batterade i sängen hos mamma råkade jag skalla henne! Rakt på näsan. Hm, det gjorde nog ont ... på henne i alla fall. Eftersom jag vaknade jättetidigt var både jag och mamma sömniga vid 10-tiden så då tog vi en förmiddagslur. Vi vaknade lagom till lunch. Köttbullar, potatis och gröna sockerärtor. Jag började med sockerärtorna. Fast de e lite jobbiga att tugga så jag gjorde som Muu; idisslade ... ett bra tag. Mamma tröttnade på att försöka få i mig resten av maten så hon sköt fram tallriken till mig och så fick jag äta själv. Jag tyckte det gick bra. Fast det var mycket krafs på golvet, i stolen, i håret, på byxorna ... ja, och det hade blivit ett lass i byxorna också. Mamma sanerade mig och bytte både blöja och byxor.

Jag och mamma var lika klädda ... lila byxor och mamma hade grön flis och jag hade gröna strumpor. Vi gick så snygga på promenad bort till hippiebageriet och till blomsterträdgården. Nybakt bröd, kanelsnäcka från igår och blommor både inomhus och till trappen. Det var fint på vägen hem för hela min vagn var full av gladajolus eller vad de heter. Lagom hemma blev jag lite sömnig så vi tog en extrarunda så jag kunde sova i vagnen ute.

Vilken tajming! Vaknade lagom till mamma skulle sätta tänderna i macka och kanelbulle. Så där halkade jag in på fika. När mamma förberedde mitt mellis råkade jag se att grinden var öppen till trappan upp. Hm, jag kan själv gå upp ju. Plötsligt började mamma ana att jag gjorde bus för jag var så tyst ... då var jag redan uppe och kröp i hallen. Fatta inte riktigt varför mamma var så blek och allvarlig när hon kom upp till mig!? Sen hade vi picknick i trädgården med smoothie, macka med riktig ost och juice. Mysigt men det blev attans kallt. Jag hackade tänder t o m.  

På kvällen hittade jag på en ny lek. Jag gick runt bordet och varje gång jag passerade mamma i soffan fick hon en puss. Mamma gillade också den leken.

Kommentera

Publiceras ej