Nu är det höst ...

0kommentarer

... ja, enligt Tant Röds diagnos via telefon imorse. Jag har fått höstblåsor!! Ett virus då man kan få blåsor på händer, fötter och i munnen. Jag har två stora på handen. Senare på förmiddagen snubblade jag i krypningen. Jag grät och mamma tog upp mig. Hon höll på att få en chock när hon såg det rann blod ur munnen på mig. På nåt vis har jag slagit i rejält för mellan mina två wannabe-tänder i ovankäken är nu ett blåsvart sår.

Efter lunch åkte jag och mamma hemåt men först på stor loppis. Jag sov mig genom del ett och vaknade lagom när mamma hittat fint bord och pinnastolar till mig. Sen åkte vi till Ikea och där åt jag korv med bröd!! Stor kille nu! Sen var vi på rätt väg och jag somnade efter en kvart och vaknade nånstans vid Tommelilla. Just som mamma parkerade hemma så bajjade jag, bra tajming. Kul att va hemma hos mina leksaker igen. Jag klättrade upp i röda fåtöljen och pussade isbjörnen som satt på "muren". Sen kröp jag bort och pussade mamma i soffan. Mannagröten funkade inte ikväll utan mamma fick göra smoothie med frysta bär. Det var gott för ev blåsor och bitsår i munnen.


Imorgon ska jag krypa i gräset med mina nya regnbyxor, nu gör det inget om det ens är dagg i gräset!

Kommentera

Publiceras ej