Regn

0kommentarer

Vilket väder! Vi fick en extradusch när vi gick och hämtade tidningen. Det var några kra-kraa ute i alla fall. Innan jag skulle sova fm badade jag. Ny lek idag var att kasta shampoflaskorna så att det splasha. Det var gossigt att sova nybadad. Kyckling, potatis och minimajs till lunch. De där majsen var kul och goda, de åt jag först. Jag åt allting själv, mamma tyckte jag fixade det bra. Till efterrätt fick jag mango och sen fortsatte jag äta potatis och kyckling.

Jag dammade i köket åt mamma. Jag har ju den färgglada dammvippan i min lekback så jag hjälpte mamma lite. Hon stod och putsade en massa bestick. Jag hann sortera mina haklappar i skåpet också. Ny dusch .. .ja, alltså när vi hämtade posten.

Vid tvåtiden tyckte mamma att det slutat regna så vi åkte till "stan". När vi parkerade började det stänka men jag satt mysigt i vagnen med jeanstäcket över mig. Det var en del att titta på, bl a en jättestor Fungio-hund och massor av kra-kraa. Vi hittade ingen tröja till mig i alla fall. Jag får ha mina hoods eller så får mamma sticka en tjocktröja :-) I bilen på vägen hem åt jag majskex, nästan hemma somnade jag med kexet i munnen. Jag var sååå trött. Fast det räckte med microsömn på nån minut så var jag igång igen. Vi åt smoothie och det e så GOTT!! Sen sov jag och mamma en timme. Vi sov över gröten och det var nästan tid för välling när vi vaknade! Allt blev förskjutet och jag kunder klättra upp och ner i fåtöljen massor av gånger innan det var tid för sängen.

Kommentera

Publiceras ej