Sång och lek

0kommentarer

Idag var det sång igen!! Va stora alla var ... ja, det tyckte de ju att jag också var. Många av dem gick. Vi trängde in oss i ett nytt rum och satte oss i en ring. Mamma satt bakom mig. Så började Catrin sjunga och spela gitarr. Det var många barn som kunde rörelserna, men det kunde inte jag och mamma. Sen sjöng vi "vilka som e här"-visan. Det känns kul när man hör "... och har ni sett att Edvin e här ...". I en sång skulle vi klappa händer, det kan jag ju men inte ville jag det. Mamma försökte hjälpa mig men jag protesterade med att sätta händerna på ryggen och inte klappa! Så var vi uppe och shejka. Då gosade jag in mig på mammmas axel istället. Sen skulle vi ta var sitt "instrument" ... jag fick en bannan som lät som mitt gröna ägg. När jag såg att Livia bredvid hade ägg ville jag inte ha bananen mera så jag gav den till mamma ... då fick jag en citron (!) istället. Sen var det kul-konstigt-mysigt. ´Vi barn skulle sitta längre in i ringen och föräldrarna skulle hålla i ett skynke som de luftade upp och ner med. Det blåste mysigt. Jag höll ett stadigt tag på .. oj, det var inte mammas ben. Sen var det fika. Jag tog mammas händer och gick ut först. Jag satte mig och kollade på alla, lyssnade och såg vad de lekte med. Där satt jag länge. Sen kom mamma och visade mig ett kul bord med massa olika saker att leka med. Vi åt kanelbulle och majskex.

På hemvägen gick vi in och hälsade på Camilla. Hon tyckte också att jag blivit stor. Hon har två stora killar och jag smet in på ett av deras rum och kollade deras leksaker. Jag fick leka med lego, dinosaurier, kul jonglerbollar och bilar. När vi gick hem hade vi just passerat järnvägen när det började plinga och bommarna gick ner ... kommer pappa i lila tåget?!? Precis där vi skulle svänga in till oss kom det en Bambi!! Han såg oss och stack ut mot skogen igen.

Sov en lång lur, åt banana pancake och sen åkte vi till Tant Aja. Hon e för kul!! Hon gjorde vågen, sånt som de gör på hockeymatch, när jag kom. Lasse kom och busade med mig och stack fingret i magen på mig, så kom killarna och Calle lekte tittut bakom mammas rygg. Aja fick päron och tog en tugga och sen tappade hon päronet i handen ... det såg jättekul ut. Hon tappade det varje gång hon tog en tugga. Jag ville inte visa att jag kan Give me five eller att jag kan gå. Blygade mig lite. Fast då började Lasse busa med mig och hjälp, va jag skrattade. Han e min busidol just nu! Så åkte vi och handlade. Aja körde vagnen ... ja, körde och körde ... hon sprang och sen gled hon på sina skor och vi sladdade i gångarna! Hon e kul att handla med. Jag fick hennes kvitto också.

Hemma blev det gröt, sortera in mina kläder i skåpen (det gjorde mamma och jag lekte), pappa kom hem så vi körde fotbusarleken, så lyssnade jag på Idol och kröp upp i soffan och pussade mamma ..sen var det tid för pyjamas och välling. Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej