Sol och regnbyxor

0kommentarer

Imorse vaknade jag vanlig tid och mamma anade bajj i brallan när hon såg fläckar på både lakan och pyjamas. Jag har sovit gott trots rejäl fyllning i blöjan. Så det var till att ta en dusch redan kl 6.50. Inte mig emot, de e mysigt att duscha. Nytt schampo och ny duschkräm hade vi också. Sen var det mammas tur. Då stod jag och lekte tittut på andra sidan duschdraperiet. Till slut badade Nalle!! Då blev jag lite ledsen och ännu värre blev det när mamma fönade honom torr. Sen har han legat i fönstret och torkat.

Nu e det bara jag och mamma, ingen mormor. Hon är hemma hos sig. Fast vi har pratat i telefon idag. Vi väntar i och för sig besök idag, det kommer en snickare som ska fixa med fönster i sovrummet.

Efter lunch testade vi nya regnbyxorna. De är jättebra och fräcka också, hängselbyxor. Under min dryga timme i trädgården lyckades jag bl a: klättra upp i mammas stol så att den tippade över och föll ihop - över mig! Knuffa ner en snigel bakom trappan, rensa bort spindelnät, köra bil på mammas tvätt, äta björnbär, stå i flera sekunder, kolla fåglarna som kom förbiflygandes och kraxade i himmelen, ha picknick med kex och dricka, läsa mammas bok (så att hon fick läsa Biltema-katalogen!), kolla gamla vattenpumpen ... och hela tiden sken solen och det blåste gott i mitt långa hår. Regnbyxorna var toppen, tur att mamma köpte två par!

Kommentera

Publiceras ej