söndag

0kommentarer

Måste ju berätta om min söndag.
* Dick klättrade upp på stege och plockade ner massor av päron. Jag satt på spanska trappan med mamma och tuggade på ett päron så gott jag kunde. Spanska trappan e högt nog för mig.
* Åkte på utflykt för att visa omgivningarna. Började på en loppis som inte öppnat. Vi gick runt och spanade, som proffsen, om det fanns något att dyka in på när startskottet gick. Jag och Maria väntade bland tavlorna och Dick och mamma stod och höll i massor av sagoböcker till mig. Bl a en av mammas favoriter som liten fick hon tag i: Plupp! Sen sprang hon iväg och köpte en fågelkudde (såg helt ny ut), lite glas och en burk. Jag satt på Dicks axlar och spanade över försäljningen. Sen var vagnen överfull av saker så jag hade turen att få krypa istället. Körde min crazy-stil då jag vimsar med huvudet åt alla håll samtidigt som jag kryper i högsta hastighet.
* När vi kollade Simrishamn och ett promenadstråk (där man inte kunde få med vagnen) så passade jag på att sova.
* Hemma igen blev det bananfluff .. ja, smoothie menar jag ju. Så lagade mamma och Maria mat medan vi grabbar spelade fotboll. Det var jättekul. Dick var nere på golvet och passade åt mig. Han e tränare för stora grabbar i fotboll både på jobb och på fritiden. Hm, kanske han kan ta mig i laget snart!?
* Eftr maten läste jag Kronblom med Dick i soffan. Han förklarade vilka alla i "boken" var.                    
* När våra gäster åkte hem gick mamma och jag och la oss. Jag ville inte vakna mer än för att dricka vällingen och få på pyjamas. Sen tog jag Nalle och sov vidare.

 Dick i päronträdet

Kommentera

Publiceras ej