Stora loppisdagen

0kommentarer

Tur att jag vaknade så tidigt idag, 6.30, så vi hann bli klara till första loppisen. Vi begav oss mot Hammenhög och mamma hade med matsäck åt mig. Jag somnade lagom till vi skulle parkera. Fast vaknade lagom till det att mamma placerade mig i vagnen. Uuamejen, så trött jag var. Ganska skönt att hänga på mammas arm när vi vandrade upp på loppisens våning 2 och 3. Mamma lyckades i alla fall balansera mig, fiska upp pengar ur fickan och bära kasse med saker. Där slutade jag med: en första kyssen staty och en griffel-kulram-klocka-tavla. Därefter åkte vi till nästa loppis i Sankt Olof. Dit hittar mamma .. trodde hon. Till slut var hon så stressad så hon var tvungen att ringa pappa för att få direktiv (hon var på rätt spår, faktiskt). Pappa och Lovisa förresten, var och spelade DM i fotboll och hade just vunnit semifinalen på straffar. Bra syrran!

Framme på Loppis 2 sov jag och lyckades sova vidare en stund i vagnen också. Sen skulle jag va med och kolla ... vaknade faktiskt lagom till leksaksborden. Eftrsom vi var sena och de ville stänga så var priset: ta en kasse och fyll den för en tia!! Det nappade mamma på. Så i denna lilla plastkass fick hon ner ett Fia-spel (så farfar nu kan du komma och spela ... jag tar röd eller blå för där finns bara 3 figurer), en stor lastbil, ett stort tåg (båda leksaker), en fin grön tallrik med djur på, två ljusstakar, fem glasskålar (små), ca 5 glas av olika färg och storlek, en hålslagare, ett tvålfat ... och jag har nog glömt något. Sen stegade vi iväg till möblerna .. .det var egentligen en byrå till mitt rum vi skulle ha! Det stod en jättebra alldeles först i möbelraden. 20 kr sa försäljaren ... fast hittade vi fler vi ville ha så fick vi dem till samma pris!! Jag fattade inte hur denna loppisen fungerade!? Och mamma undrade om de körde "fyll en bil med möbler för 20kr". Så blev det nästan ... 2 byråer, en soffa, en hylla och i ena byrålådan låg en spegel!! Ja....sen gick vi till bokavd och fyllde mammas arm med 20 böcker till mig.

Så ikväll har jag kört tåg, räknat på kulramen och läst böcker. Längtar till nästa loppis!!               

Lovisa blev tvåa bäst i Värmland ! Grattis, syrran!!  De borde vunnit för de ägde matchen som pappa sa. Jag måste nog börja träna mer med min boll så jag också kan bli DM-uttagen.      

Kommentera

Publiceras ej