Många besök och en massa g.

0kommentarer

Det var väldig trafik i vår trädgård igår eftermiddag. Pappa och jag var ute och lekte med bollen. Då passerade grannfrun och hon tyckte jag var en smällkaramell. Vad kan hon ha menat med det? Eller sa hon snäll kille? Plötsligt dök syrran upp och jag blev förvånad och lite blyg, men det gick snabbt över. Sedan gick vi in och då kom farmor in genom altandörren. Vi hade jättemycket att prata om. Innan hon gick fick hon päron och äpplen från Skåne.

Sen fick vi inga fler besök innan mamma kom hem. Hon hade fått en massa g, men jag vet inte var hon lagt dem. Däremot hade hon med sig en hel del nyköpta kläder till mig. Pappa och jag hade hunnit göra mycket nytta och en hel del bus också. En ny kul lek vi kom på var att pappa buffa mig i magen med foten och jag skrattade så jag kikna. När det blev för mycket så kröp jag iväg, men sen kröp jag tillbaka igen. Om pappa inte kittlade mig tog jag tag i foten så han förstod vad jag ville.

Efter mycket jobb och bus, var det skönt att krypa ner i sängen med Nalle. Imorgon är det dags för sång igen.

Kommentera

Publiceras ej