Lek ute, lek hemma och lekplats

2kommentarer

Idag var det att gå upp tidigt och äta frukost för att det skulle komma gubbar och borra bort oljetanken i källaren. De kom för sent! De började borra när jag och Nalle skulle sova. Dumma gubbar! Nu fick jag och mamma åka bil och jag somnade fem minuter innan vi var hemma igen. När gubbarna åkt lekte vi i trädgården. Jag har lärt mig att kasta päronen bort från gräsmattan. Sen åt jag på ett päron. Det blev förrätt. Till lunch fick jag sötpotatismos och det e så gott! Jag kommer ihåg att det var en av de första moserna jag fick som bebis.

Lekte däruppe och somnade långt om länge. När jag vaknade, efter bara en timme, hade mamma satt igång storverk i köket. Inget kul tyckte jag. Hon hade inte tid med mig. Så jag kröp missnöjd omkring och drog henne i handduken som hon hade i byxlinningen. Jag lugnade mig lite när jag fick mellis och sen när jag kollade på barnkanalen på TV. Det handlade om stora katter typ lejon. Efter det dammade jag lite.

 
Damma, damma!

När mamma var klar i kötket lekte vi på mitt rum. Jag satt på en av mina stolar och lekte med klossarna på bordet. Jag kastade klossarna i golvet och skrattade massor. Mamma hade fullt sjå att plocka upp dem igen. Sen ägnade jag mig åt att plocka ut strumpor och annat ur nedersta byrålådan - min nya favoritsyssla.

Efter gröten gick vi till återvinningen och sen till lekpaltsen!! Kul, det blev gunga och krypa runt. Jag kröp bort till rutschkanan och gjorde några åk. Sen lekte jag att jag på stranden och lät sanden rinna mellan fingrarna.
 
     

                         

Lite kvällslek och bus med mamma. Sen kröp jag själv bort till trappan och ville sova när mamma sa göra välling.

Snart kommer pappa! Pappa kommer snart!

 Förresten här får du räkna hur många tänder jag har, pappa:

2 kommentarer

Aja

25 Sep 2008 08:04

Så duktig du är som hjälper mamma.

Om du vill får du komma hit och damma lite också.

SNART KOMMER DU HIM, dididi.

sara

25 Sep 2008 18:00

Oj vad stor du blivit Edvin!

Nu får vi snart ta o ses igen snart o leka lite medans mamma o ajobajo pärlar =)

Kommentera

Publiceras ej