Om en vecka kommer pappa

2kommentarer

Vaknade när det fortfarande var mörkt och ville sova hos mamma. Klockan 6.50 var jag pigg och började härja med mamma. Frukost var go gröt och macka med ost - gott som alltid. Mamma åt omelett och jag fick smaka lite. Lekte, var och hämtade tidningen och bajjade sen lagom till att få ren blöja och ta min förmiddagslur. När jag vaknade hade mamma städat. Lunch - åt själv idag också. Testade mammas lunch, men fy, den får vänta. Ärtsoppa kallade hon det. Sen tog vi på mig nya skorna och och regnbyxorna. Det var alltså tid för trädgårdsbesök. Jag satt och filosoferade vid vattenpumpen och mamma hängde tvätt. Det är massor av päron i gräset och mamma kastade in dem i rabatten. Jag skulle hjälpa till och fick tag i ett alldeles geggigt ett. Mamma skyndade sig att kasta i förväg så att jag slapp hitta fler ... det kan vara getingar i dem säger mamma. Sen lyssnade vi på ZZ Top och tvättade loppisfynd som fick stå på gräset och vädra. Jag kröp in och lekte istället. Fick en bananfluff och macka innan jag kröp till nalle och sov.

När jag vaknade var det dags för shopping. Vi åkte till en butik som sålde frukt och grönsaker. Vi  köpte äpple som såg goda ut.  Sen skulle mamma hitta till vår lilla ICA men det fanns ingen avtagsväg så vi hamnade inne i Simrishamn och fick handla på Coop. Det gillar jag. Mamma handlar så många roliga saker jag kan leka med. Idag var det bakpulver, glittriga choklad och ett recepthäfte. Jag fick smaka korv också. Det var ingen som ville ha korvbitarna som tjejen bjöd på, så jag offrade mig. Men mamma fick ta av skalet. Lite förrätt innan gröten.

Hemma skulle mamma läsa saga för mig och isbjörn i soffan. Fast jag läste hellre själv, i recepthäftet som vi tog i affären. Precis när vi skulle vispa välling ringde pappa. Han var och köpte tjocktröja till mig. En grå med lappar på. Kan nog bli fint. Fast det ska bli sol och varmt på onsdag!! Om en vecka kommer pappa. Jag tittar på honom på foto varje dag, på toa. Jag tror att jag ska känna igen honom fast att han inte har svart ram runt sig när vi möter honom vid fina lila tågen.

Sov gott, pappa!

2 kommentarer

Pappa

19 Sep 2008 23:40

Sov gott och dröm sött. Nedräkningen har börjat.

Aja

20 Sep 2008 13:40

Åh, lilla vännen! Menar du att du kommer hem till Värmland snart??? Yabidibidoooooooooooooo!

Kommentera

Publiceras ej