Våra husdjur i huset

1kommentarer

Ja, det finns en del stammisar, t ex flugorna. Några av dem tröttar ut sig själv och trillar ner och dör. Andra skrämmer jag och mamma med att försöka klappa dem till döds. De e ganska irriterande för de sitter ibland på mina goa mackor eller fruktbitar.

Sen e det gott om spindlar i olika storlekar. De åker upp och ner på sin tråd ... Imse, vimse spindel Wow, spinn, bara spinn ... Det e ju min favoritolåt så de e ju också OK.

I gräset finns det gott om små söta minigrodor. Igår när mamma visade mig en så tog jag upp den. Jag var nog lite hårdhänt mot den lille stackaren. Mamma fick livräddda den och sätta den utom räckhåll för mig. Hon var nog också rädd att jag skulle stoppa den i munnen!

Till slut har vi stora Herr Padda! Han e ganska cool. Han ser nästan ut som en dinosaurie. En kväll var han på trappan på framsidan. Igår låg han och tryckte under en kasse med luk mamma hade ställt vid rabatten. Sen låg han där resten av dagen. Fast idag har jag inte sett honom. Men jag har bild på honom om ni vill se!??

1 kommentarer

Aja

13 Sep 2008 14:17

Den där paddan tycker jag skulle vara fin i ditt rum! Coolt! Göm honom i fickan och ta med honom upp en dag mamma när inte ser det, vetja!

Kommentera

Publiceras ej