Igår var det kalas och det blev sent ...

0kommentarer

Torsdag och sol!! PÅ förmiddagen gick mamma och jag till en jättekul lekpark. Jag började med att gunga. Det kittlar massor i magen! Sen såg jag rutschkanan, och den var stooor!! Jag klättrade upp för de stora stegen och höll mig fint i handtagen när jag vände mig rätt. Mamma höll lite berett handen bakom mig när jag åkte. Det gick inte så fort som det skulle kunna för jag hade mina plaskbyxor på mig. Men jag klev upp en runda till, och en till, och en till ... Sen testade jag gungelefanten, där kan man bara sitta en. Den var också kul. Efter det var det gunghästarna?! ... tror det var hästar. Då satt mamma i ena ändan och jag i andra. Tjo, vad vi gungade. Till slut var det bara motorcykeln kvar. Mamma provade att sitta bakpå men det gick inget bra. Avslutade med gungan. Mysigt för solen värmde i ansiktet. Jag tog av mig mössan så att håret fladdrade också. Det är vår!!

Lunch=mums:makaroner och kötfärsssås!

Efter jag vilat lekte jag. När pappa kom hem packade vi in presenter till Lovisa och Hannes. jag fick tag på en bläckpenna och ritade mig på benen. Sen lekte jag trumpet i pappersrullarna. Det blev många paket. Jag slog in en fin teckning som jag gjort till Lovisa.

Middag blev lax, potatis och kall sås. Gott, jag gillar fisk! Jag fick bubbelvatten till maten. Sen satte vi oss allihop på mattan i rummet och pappa kom med paket. Jag fick också ett!! Det var en fin svartvit fotbollströja och shorts till men han hade köpt stl 130 så det var mer långbyxor till mig!! Jag blev jättefin. Alla utom mamma har lika set. Fast hon e inte så ledsen för det, hon är ju inte så mycket på fotbollsplan som vi andra!

Jag kom inte i säng förrän halv nio och jag ville ha mitt påskägg från förra påsken i sängen. Jag somnade ganska snabbt. 

Kommentera

Publiceras ej