Aja, Ulf Lundell och Nasse

0kommentarer

I fredags skulle mamma och pappa på rockkonsert med Ulf Lundell.

Jag fick inte följa med. Konstigt, för jag har ju mina gröna hörselskydd!??


I alla fall så skulle Aja komma och leka med mig. Det var jättekul. Jag blev så glad när hon kom att jag sprang fram och kramade hennes ben. Mamma visade runt bland välling, myskex, pyjamas, DVD-kontrolleroch annat som är bra att veta inför en fredagskväll med Edvin. Mamma och pappa gick iväg och jag tittade på Nasse så det gick inte att störa mig för att få en puss. Sen frågade Aja om jag vill ha omelett och det ville jag ... men den var klar var jag inte sugen på det. Då fick jag gröt istället. De va gott, men vad snabbt det tog slut! Ma! Jag fick en portion till, mums! Sen lekte vi och kollade lite till på Nasse. Mamma? Nii-na? Pappa? Nej, de är och handlar, sa Aja. Hm, om jag känner mamma rätt kan det ta tid. Lika bra att lägga sig. Det var ju sent så vi gick in och tog på mig pyjamas. Aja var duktig på att byta blöja och ta på pyjamas! Konstigt för hon kan ju inte öva på sånt hemma på Calle och Jacob!?? Sen var det dags för välling. Vi satt i stolen, jag satt i Ajas knä men vågade inte helt gosa in mig. Sen var det Nappen och Nalle som gällde!

Nati, natti Aja!

Kommentera

Publiceras ej