Bus på förskolan

0kommentarer

Idag har det varit kul på förskolan. Jag hade läppen framme lite när mamma skulle gå men sen gick det bra. Var inte så sugen på frukost. Lekte. Sen gick vi ut. Det var massor av snö. Vi åkte inte pulka utan plumsade bara runt i snön och hade kul. Till lunch var det fiskbullar och det var gott för de låg i dillsås. Sen tog jag Nalle och nappen och somnade snabbt. När jag vaknade satte jag mig vid bordet och ritade. Det dröjde inte länge förrän mamma dök upp. Kul, för idag var det drop in-fika. Mamma satt hos mig, vi åt jättegod chokladkaka. Ma! Jag ville inte sluta rita utan ritade och satte på korkarna. Till slut busade jag till det och kastade alla pennorna i golvet. Då fick jag hoppa ner på golvet och städa tillbaka pennorna. Plötsligt kom pappa och Hannes!! De skulle också fika. Kul! Sen åkte pappa till jobb och jag, Hannes och mamma åkte hem. Mamma hämtade ett paket på posten. Det var bl a en present till mig! En mätsticka där jag kan sätta in massor av foton på mig. Den ska jag ha på mitt rum. Tack, snälla Maria!!

Jag hjälpte mamma att göra mellis idag. Pannkakor. Jag rörde i smeten och mamma skötte spisen. Sen åt jag och det var såååå gott! Lek med: mina nya böcker, ankan, vagnen och gunghästen. När pappa kom hem kollade jag och mamma på Bollibompa och jag stod i soffan och kastade mig över mamma. Gröt och lite mer lek innan det var dags för pyjamas och välling.

Kommentera

Publiceras ej