Dubbeldusch och långpromenad

0kommentarer

Vaknade i vanlig tid, lite nyfiken på om mamma och pappa kommit hem från konserten.  Jorå pappa tittade in och såg lite trött ut. Vi gick ut och åt frukost och titta på Nasse. Han är riktigt bra han. Sen kom mamma också upp. Efter hennes frukost var det duschdags. Jag hade så mycket att göra att pappa fick lösa av mamma. Alla djuren skulle duschas och jag tvättas och sen var det så skönt att jag bara satt och njöt. När man duschat och torkat sig är det gott att ta på sig sin morgonrock. Den är go att ha även när man inte duschar. Jag gör som pappa och brorsan har min på utanpå pyjamasen. (kolla in bilden)

Mamma åkte på stan och jag sov efter lunchen. När jag vakna gick jag och pappa ut. Jag tog chansen och knata iväg upp mot vägen. Pappa föjde med och jag väntade bara på att det skulle bli stopp och vända hem igen, men inte idag. Uppe vid vägen tog jag höger och småsprang vidare mot bussgatan. Pappa hängde på, jag ville till affären, men det blev ett varv runt kvarteret. Så var vi hemma igen och då gick vi på baksidan och lekte med de leksaker som fanns där.

När vi gick in så kom mamma och sedan var det lördagsmys ända till läggdags.


Kommentera

Publiceras ej